tirsdag den 19. juni 2012

Nydelse

Selv om den sidste uges tid har været præget af ALT for lidt tid og mange eksamens-tanker, så har jeg haft tid til lidt huslige sysler :). Der er nemlig blevet fremstillet lidt saft og sirup, både til egen nydelse, men også som en del af en bryllups-gave-kurv.


Fidusens fætter og jeg gik på hyldeblomst-jagt, og vi fik plukket mange. Det er nu blevet til en saft og hældt på flaske - håber snart jeg får fundet ud af at bruge mine faner, så jeg kan få lagt nogle opskrifter ud (hjælp modtages med kyshånd). Tror jeg skal lave lidt mere mens blomsterne stadig er...

Rabarber fik jeg lov at plukke i massevis i min mors venindes have - det er nu blevet til sirup, som jeg glæder mig til at hælde på bl.a. en panna Costa med kærnemælk, og saft som vi bare nyder :)

 

Jeg nyder i disse dage mit bed med pæoner - dette er den første buket plukket ind. Den hvide dufter helt fantastisk, og de er alle bare så smukke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar