torsdag den 9. august 2012

Det er da Københaveneri!

I onsdags tog jeg sammen med en veninde, en tur til Kongens København, hovedstaden, Kbh.

Vi skulle ose og nyde, og måske bruge lidt penge... Og det kom vi da til:)

Vi startede i Torvehallerne, og må jeg anbefale dette vidunderlige sted med alt hvad en feinsmecker kunne længes efter. Der er bare fyldt med lækre (spiselige) sager. Vi havde planer om at vende tilbage inden hjemturen, så vi ville blot ha lidt kirsebær med rundt i byen...

Ca 30 kirsebær = 46 kr. Det er da Københavneri!

Videre i byen, og ind i yndlingsbutikkerne, Plint, Søstrene Grene, steder hvor man automatisk kommer til at bruge lidt penge.

Frokosten blev en hurtigt pizzabolle i Illum, som vi ville sidde i kælderen og spise, derfor blev vi ledt over i en anden kø, cafekøen. Og hvad så... Fordi vi pludselig befandt os i en anden kø, blev selv samme bolle 10 kr. dyrere - det er da Københavneri (af værste skuffe, så vi gik tilbage, købte og nød den ved Storkespringvandet).

Et smut i Mads Nørregård, uden planer om køb - der blev jeg så fristet, i stor stil, og brugte for mange penge, men jeg er glad for mine køb :).

Fandt frem til Mette Blomsterbergs sted i Grønnegade, Vi havde glædet os hele dagen til at nyde en af hendes lækre kager... Men så ku vi ikke engang sidde der og spise dem... Udvalget var ikke stort, Og det regnede, så vi gik noget slukørede derfra - var det mon københavneri?

Tilbage til Torvehallerne, hvor vi havde glædet os til Gorms pizza... Så havde han lige præcis 8/8 valgt at holde lukket - personalepleje stod der, københavneri af den gode slags :).

Så måtte det jo blive Agnes cupcakes (og jeg kan anbefale den med hindbær) jeg købte to små, for at smage mere end bare en. 18 kr pr stk - det er københavneri!

At det så tog ca 50 min. at komme ud af byen - se det er da virkelig københavneri!!

Men en dejlig dag :)

Uret er fra Plint, jeg har længe ledt efter et til køkken-alrummet - filtkuglerne er fra Søstrene, håber jeg kan gøre Hay kunsten efter, og lave nogle fine bordskånere - kagerne fra hende Agnes :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar