onsdag den 27. februar 2013

SUPPE

Jeg er helt vild med supper - men får det alt for lidt, fordi min kæreste ikke dele en helt så stor passion for dem som jeg.

Indtil igår, har jeg altid brugt dem fra frost til at peppe fx en minestronesuppe op med, i stedet for en bouillionterning. Jeg har en gang forsøgt mig med en hjemmelavet oksekødssuppe, men kan huske at jeg synes det var SÅ besværligt, så det aldrig er blevet gjort siden.

MEN igår lavede jeg så en hønsekødssuppe helt fra bunden - som dog ikke endte ud som en traditionel hønsekødssuppe, men mere om det senere.

Det er ikke sidste gang, for det var jo slet ikke så besværligt som jeg husker.

 

En suppehøne, porre, gulerødder, selleri, peberkorn og salt koges.... længe ved svag varme, når først det er kommet i kog.

Så sigtede jeg suppen fra, kom gulerødder og selleri tilbage, nu i tern, og flåede kødet fra og kom ved. Så svitsede jeg chili og karry af på en pande med en frisk porre - og op i suppen! Kogte nudler, i, og vupti - en lidt thai-inspireret hønsekødssuppe.

Fidusen og jeg kan meget godt li den, kæresten spiste den... Tror resterne er til mig :)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar