mandag den 12. august 2013

LCHF-bølgen

Jeg er hopper med på LCHF-bølgen... Efter at have løbet i 4 måneder uden at tabe så meget som et gram, vil jeg altså se resultater, også på vægten! Og ja ja, jeg skal måle og ikke veje mig, men derfor vil jeg stadig se resultater i tal på vægten (lidt matematikker er jeg vel :))

Men altså LCHF - har købt Jane Faerbers "spis dig mæt og glad", for at få inspiration. Jane har bloggen Madbanditten.dk, som jeg også følger.

Mit store problem bliver især min morgenmad, hvor jeg nærmest ikke kan komme igang uden mine havregryn... Men jeg prøver mig frem og håber på positive resultater :)

 

Idag har jeg bagt et wannabe rugbrød, som kun indeholder frø, nødder og æg - håber det kan erstatte mit rugbrød til frokost.

Måske bliver det ikke et langvari projekt, men jeg synes virkelig at der er mange gode og inspirerende opskrifter i bogen.

 

4 kommentarer:

  1. Jeg er også hoppet på og det har simpelthen været SÅ godt...selv efter ferien synes jeg ikke det er svært at komme tilbage, tværtimod har jeg glædet mig :) Mit mål var ikke at tabe mig men bare at få lidt sundere og grønnere kost men der røg da helt automatisk et par kilo de første uger, bonus! Favoritten herhjemme er hendes opskrift med kylling i cremet peanuts-sauce og blomkålsris! (også hos Karl!) ;) Og så får vi omelet med grønt de fleste morgener hvilket bare lægger en super bund (og igen et hit hos K)...:) Knæk og bræk med det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jeanette - Villum spiser heldigvis det meste, og især det grønne!! det har jeg nu overhovedet heller ikke svært ved, men mit problem er brødet og pasta/ris/kartofler. Jeg er jo nok bare en sucker for kulhydrat :)
      Jeg skriver mig kyllingeretten bag øret, for hvis der er noget vi kan li er det kylling :)

      Slet
  2. Jeg lever også LCHF og jeg har aldrig haft det bedre! Kiloene rasler ikke af og jeg synes ogsp taljemålet er det samme, alligevel fortsætter jeg... af ren velvære ; ) Dog er jeg gået en str. ned i bukser og min mand har fået en meget fladere mave! Så et eller andet er der sket ; )

    Tak for din kommentar ovre hos mig i dag... du må gerne låne annoncen hvis du vil reklamere her på din blog... bare du giver jeg credit for annoncen ; ) Jeg kigger forbi den 1.

    : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk lovet Lene at reklamere lidt for markedet på bloggen, så keg låner nok din annonce, og skal nok kreditere dig for den :)
      Og ja, jeg har det også rigtig godt med at følge mange af rådene fra LCHF - og er aldrig sulten. Der er mange lækre retter i hendes bog, så alt i alt er jeg godt tilfreds, men jeg så nu gerne af kiloene raslede af ;)

      Slet